lørdag den 9. februar 2013

Livet

Nu synes jeg det er blevet tid igen til at fortealle lidt om hvad jeg gaar og laver og ligge nogle billeder ind.
Cape Town er en meget stor by, og det havde jeg ikke lige regnet med. Pga. byens stoerrelse, er afstandene ogsaa rimelig store,  og det goer f.eks. at det tager mig over en time med minibus og tog at komme til det indre Cape Town. Det goer dog  ikke saa meget for mig, da jeg er vant til hjemmefra at tage bus og tog.

Her er Mie 
Her er Natascha  
Her ser I de to nye danske piger jeg bor sammen med. Billederne er taget i et af de lokale toge her i Cape Town. Togene ligner faktisk meget de toge vi havde i Danmark foer i tiden, saa her kan man se de ikke helt fremme hvad angaar teknologisk udvikling, som Cape Town egentlig er kendt for.


Paa en maade kan man godt sammenligne Cape Town med andre europeaiske byer fordi, at de er meget fremme teknologisk, f.eks. i indre by skraber der hoejhuse op som om man er i en eller anden storby  som London og  i hverdagen er der et keampe mylder af mennsker. Dog er der heldigvis stadig nogle ting som beviser at jeg er i et afrikansk land. F.eks. er befolkningens mentalitet helt anderledes fra vores. De vil f.eks. utrolig gerne stoppe op og hjealpe en med at finde vej, og de henvender sig faktisk selv, hvis de kan se at man er faret vild eller ikke lige ved hvilken vej man skal gaa. Man kan derfor godt mearke at de ikke haster sig i gennem livet, og det giver dem tid til at nyde nuet og veare et godt medmenneske, det synes jeg godt vi kan leare lidt af i Danamrk. Dog kan deres mentalitet godt gaa en lidt paa nerverne, da det ikke er alt man er helt enig i, men det ser jeg ogsaa bare som en del af oplevelsen ved at komme til et nyt og fremmed land.

Fredag i sidste uge havde jeg arrangeret med nogle andre frivillig en hel dag ved Waterfront. Foerst tog vi ud med en speedbaad og senere tog vi ud og saa solnedgangen fra en katemaran. Det var en rigtig dejlig dag og en vil fed oplevelse at proeve en speedbaad, vi sejlede helt op til 106 km i timen, saa det gik stearkt !Her er nogle billeder fra den dag.


Baaden vi sejlede med
Fransis og Paul fra Frankrig
Mig i en alt for stor redningsvest
Afrikanske musikanter, der spillede og dansede ved havnen

Mig, der sidder paa en sealsten i et springvand

Natascha og Mie der fjoller










































Et kig fra springvandet ud paa Waterfront omraadet
   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar